Sundsvallsbroen er et resultat af vores vinderforslag i en arkitektkonkurrence og efterfølgende arbejde som arkitektrådgiver på projektet. Broen er blevet en markant men harmonisk tilføjelse til Sundsvall, der forbinder byens centrum med de omkringliggende landskaber på en måde, som respekterer og indrammer omgivelserne. Med en samlet længde på over 2 kilometer og en frihøjde på cirka 33 meter skaber broen et nyt urbant rum, hvor bugten, byens silhuet og de omgivende bakker mødes i et sammenhængende og dynamisk hele. Trods sin imponerende størrelse smelter broen sammen med omgivelserne og bliver et naturligt led i byens struktur.
KHR Architecture har hjulpet Udviklingsselskabet By & Havn med en bedre brugeroplevelse i P-kælderen på Kronløbsøen. P-kælderen kan rumme over 1.000 køretøjer på fire parkeringsdæk under vandoverfladen, og brugerne havde alt for svært ved at orientere sig i det store anlæg med den hidtidige skiltning. KHRs wayfinding-specialister har analyseret problemerne og udviklet en ny wayfinding-strategi samt et markant skiltedesign, så folk ikke længere farer vild på Kronløbsøen. Bygherre og brugere er så glade for konceptet, at KHR har fået til opgave at udrulle det på en hel række af byens P-huse.
Småpudden er en gang- og cykelbro i Bergen, der forbinder Marineholmen og Møhlenpris på den ene side af Puddefjorden med Gyldenpris og Solheimsviken på den anden side. Broen, som er en dobbeltklappet stålbro med U-formede tværsnit, kan åbnes for at lade skibe passere og skaber dermed en fleksibel og dynamisk forbindelse over fjorden.
Finger B i Københavns Lufthavn er en del af den omfattende fornyelse, der er et led i Københavns Lufthavns og SAS´ nye image.
KHR har tegnet Tårnby Station, der er en del af byens trafikale knudepunktder og indgår i A/S Øresundsforbindelsens ca. 700 meter lange bane- og motervejsoverdækning.
Billund Lufthavn blev i 2002 udbygget med en ny passagerterminal tegnet af KHR. Den nye terminal på 40.000 m² kan årligt ekspedere 3,5 mio. passagerer. Forholdet til landskabet er bevaret, så det naturelige terræn udnyttes i mødet mellem bygning og land- og airside.
Arlanda Lufthavn nord for Stockholm er et enormt anlæg med terminaler, tilkørselsanlæg og P-huse. I det nye årtusinde udvidede lufthavnen med Pir F, en ny finger med i alt 14 standpladser og senere en ny terminal Centralbyggnad EF - begge tegnet af KHR arkitekter.
Malmø Central Station er en af tre stationer, der binder Citytunnelen i Malmø sammen. Med Malmø City Tunnel styrkes ikke kun den kollektive trafik i Malmø, men der skabes samtidig bedre trafikforbindelser i hele Øresundsregionen. Målet var at de rejsende skulle opleve bedre fleksibilitet i form af flere stationer, færre skift og kortere rejsetider.