KHR Architecture har hjulpet Udviklingsselskabet By & Havn med en bedre brugeroplevelse i P-kælderen på Kronløbsøen. P-kælderen kan rumme over 1.000 køretøjer på fire parkeringsdæk under vandoverfladen, og brugerne havde alt for svært ved at orientere sig i det store anlæg med den hidtidige skiltning. KHRs wayfinding-specialister har analyseret problemerne og udviklet en ny wayfinding-strategi samt et markant skiltedesign, så folk ikke længere farer vild på Kronløbsøen.
Bergen Fjord er en vigtig kanal i den vestlige del af Norge. Den forbinder den aktive havn i Bergen med Nordsøen i syd og Norskehavet i Nord. Den nye stibro skal betjene fodgængere og cyklister, der krydse fjord og havn.
En gennemgribende ombygning af lufthavnens transithal med stor respekt for Vilhelm Lauritzens oprindelige indretning fra 1960.
Finger B i Københavns Lufthavn er en del af den omfattende fornyelse, der er et led i Københavns Lufthavns og SAS´ nye image.
KHR har tegnet Tårnby Station, der er en del af byens trafikale knudepunktder og indgår i A/S Øresundsforbindelsens ca. 700 meter lange bane- og motervejsoverdækning.
Billund Lufthavn blev i 2002 udbygget med en ny passagerterminal tegnet af KHR. Den nye terminal på 40.000 m² kan årligt ekspedere 3,5 mio. passagerer. Forholdet til landskabet er bevaret, så det naturelige terræn udnyttes i mødet mellem bygning og land- og airside.
Arlanda Lufthavn nord for Stockholm er et enormt anlæg med terminaler, tilkørselsanlæg og P-huse. I det nye årtusinde udvidede lufthavnen med Pir F, en ny finger med i alt 14 standpladser og senere en ny terminal Centralbyggnad EF - begge tegnet af KHR arkitekter.
Malmø Central Station er en af tre stationer, der binder Citytunnelen i Malmø sammen. Med Malmø City Tunnel styrkes ikke kun den kollektive trafik i Malmø, men der skabes samtidig bedre trafikforbindelser i hele Øresundsregionen. Når den nye jernbaneforbindelse åbner i 2010, vil de rejsende opleve bedre fleksibilitet i form af flere stationer, færre skift og kortere rejsetider.