Anden etape af Bergens nye sygehus til børn, unge og fødende kvinder blev i går indviet – et projekt, der er realiseret til tiden, inden for budget og med et helt igennem flot resultat for de 50.000 kvm. Glasblokkene II er anden etape af et i alt 79.000 kvm stort børne- og ungesygehus, hvor der er lagt stor vægt på at skabe rammer for moderne sundhedspleje, der samtidig virker hjemlige og giver de små patienter mulighed for at føle sig som børn først og fremmest.
Nuuk har fået en ny restaurantbygning med tagterrasse og butikslokaler. Restaurant Nivi ligger centralt i Nuuk og gæsterne er begejstrede. KHR har stået for både design, projektering og indretning af det 1000 m2 store byggeri i tæt samarbejde med bygherre og entreprenør. Scroll ned for at se billeder af de nyindviede lokaler.
KHR Architecture ansætter fire arkitekter, der har erfaring fra tyske projekter, for at kunne løfte sine opgaver i Tyskland på højt niveau. Inden for det seneste år har KHR Architecture vundet hele fire projekter i Nordtyskland, som de nye kolleger skal arbejde på. De første tre nye kolleger er netop startet, og den sidste følger trop efter nytår.
Glasblokkene er et sygehus til børn, unge og kvinder i Bergen. Sygehuset er projekteret og bygget i to etaper med fire bygningskroppe i hver. Der er tale om et ganske unikt projekt både arkitektonisk og i forhold til selve projekterings- og byggeprocessen. Glasblokkene II er det første fuldt digitale sygehusbyggeprojekt i verden.
På trods af virkelig høj kvalitet i arkitektur, materialer og udførsel, er byggeriet udført til en kvadratmeterpris, der er markant lavere end andre norske sygehusbyggerier, og inden for tidsplanen.
KHR Architecture har sammen med et tysk hold vundet opgaven om at realisere et skolecentrum til 1800 elever i byen Lehrte tæt på Hannover.
Schulzentrum Lehrte-Süd er et stort skoleprojekt, hvor KHR Architecture sammen med tyske samarbejdspartnere skal designe og projektere en helhedsskole til 1800 elever i byen Lehrte tæt på Hannover i Nordtyskland. Projektet inkluderer bevaringen af en eksisterende bygning og arkitekturen skal give mulighed for også at bruge nogle af skolens faciliteter til eksterne aktiviteter og events efter skoletid. Der er tale om et OPP-projekt med en løbetid på 25 år, hvilket giver god mulighed for at prioritere langtidsholdbare arkitektoniske og materialemæssige løsninger.