Målet har været at skabe afsæt for faglig og tværfaglig udvikling og samtidig tilbyde et unikt studiemiljø for de studerende. Gennem sine inviterende indgangspartier åbner højskolen for omverdenen og agerer medspiller i en positiv byudvikling.
København NV
Danmark
Professionhøjskolen Metropol
2009
28.000 ㎡
220 M DKK
Højt til loftet og stort overblik.
Skolens agora er det første rum man møder når man træder ind ad hovedindgangen. Omkring agoraen kædes skolens store fælles læringsrum (auditorier, bibliotek m.v.) sammen med skolens primære sociale rum (kantine, studentercafe) i et multianvendeligt og fleksibelt opholds- og studieområde.
Det grønne haverum samler skolen til en visuel og fysisk enhed
Skolen definerer klart karréens kanter og åbner sig samtidig mod sin omverden med nye pladsdannelser og et indre grønt haverum, der er tilgængeligt for alle besøgende
Skolen spiller på flere strenge ved at tilbyde et godt naboskab samtidigt med et levende og frodigt studiemiljø.
En vellykket etablering af ”skoler i skolen”, der skaber faglig og tværfaglig udvikling, og som tilbyder et unikt studiemiljø for de studerende. Campus’ størrelse og udstrækning betyder, at skolen bidrager som en aktiv medspiller i en positiv byudvikling, hvor en stor offentlig institution præger og forbedrer bydelen og dens udvikling.
Undervisning med udsigt til lys og luft
Auditorierne er indrettet med foldevægge, så størrelsen kan tilpasses de aktuelle behov. De store vinduespartier trækker den omkringliggende by indenfor.