KHR har skabt et dynamisk, fleksibelt og globalt koncept for udformningen af B&O's butikker. Det er den tredje store opgave, KHR løser for B&O inden for en kort årrække.
Bang & Olufsen
1999
Konceptet er designet til at skabe mest muligt rum for fremtidige opdateringer og fornyelser af såvel teknikken som det filosofiske indhold.
Den første butik der er skabt på baggrund af det fleksible koncept, er B&O-forretningen på adressen Østergade 3, der er synonymt med Strøget i København.
“Konceptet er globalt og dynamisk i ordenes egentligste forstand og kan tilpasses forskellige lokalestørrelser, kulturer og mentaliteter alt afhængigt af de givne forhold.”
Mikkel Beedholm, Arkitekt og Partner, KHR Architecture
Kontakt
Udgangspunkt i produktet selv
Den bærende idé bag butikskonceptet for Bang & Olufsen er at tage udgangspunkt i produktet selv og forme butikken i forlængelse af B&O's distinkte formsprog. Hele butiksoplevelsen er således bygget op omkring produktet og giver sig udslag i en række emotionelle stemninger i mødet mellem produkt og kunde.
Samarbejde for tredje gang
Siden 1995 har KHR arkitekter samarbejdet med Bang & Olufsen med det formål at øge synliggørelsen af B&O's kultur, produkter og særlige identitet. KHR har tegnet den berømmede hovedbygning i Struer, indviet i 1998, stået bag den nye B&O Medicom-fabrik, opført år 2000, og altså nu udviklet dette nye butikskoncept. Konceptet vil løbende blive implementeret i Bang & Olufsens mest profilerede butikker verden over.