• Wayfinding - Udenrigsministeriets vareindlevering

Übersicht

Udenrigsministeriet oplevede udfordringer med vareindleveringen på Asiatisk Plads. Pakkebude havde svært ved at finde frem til den rigtige indgang og forstå, hvordan pakker skulle afleveres. Resultatet var hyppige opkald via samtaleanlæg og behov for manuel hjælp. Med en ny wayfinding-løsning er der nu skabt en mere overskuelig og intuitiv proces, der kombinerer tydelig supergrafik med praktiske løsninger, så både leverandører og medarbejdere får en enklere og mere effektiv hverdag.

Fakten
Stadt
København K
Land
Dänemark
Bauherr
Udenrigsministeriet
Jahr
2024
Partner
Heidemann Grafik
Dienstleistungen
Leitsystem-Design

Tydelig vej til varemodtagelsen

En anden stor udfordring var, at mange leverandører simpelthen ikke kunne finde selve varemodtagelsen. For at løse dette problem er indgangen blevet markeret med ny typografisk supergrafik, der kan ses på lang afstand. Derudover er der opsat et større skilt ved porten, så det er tydeligt, hvor pakker skal afleveres. Denne enkle ændring reducerer mængden af misforståelser og forbedrer flowet for budene. Samlet set bliver det lettere og hurtigere at finde frem.

Orden i pallekasserne

Også håndteringen af pallekasser gav tidligere anledning til forvirring. Leverandører var i tvivl om, hvorvidt kasserne var en del af afleveringsproceduren, og det skabte usikkerhed. Med en fast placering til pallekasserne, hvor de er lige ved hånden for leverandørerne, er der nu skabt både fysisk og visuel orden. Det er tydeligt, at kasserne indgår i processen, og de står altid på samme sted.

Supergrafik som guide

En væsentlig del af løsningen er en ny visuel formidling af selve afleveringsprocessen. Gennem kombinationen af tydelig typografi og enkle pictogrammer bliver pakkebude guidet trin for trin, så det er indlysende, hvor pakkerne skal placeres. Supergrafikken gør det muligt at håndtere pakker selvstændigt og korrekt, også for dem, der besøger ministeriet for allerførste gang. Det reducerer behovet for manuel instruktion og sikrer et bedre flow i hele leveringsprocessen.

”God wayfinding starter med en analyse af flowet. Først når vi ved, både hvor og hvad folk bliver i tvivl om, kan vi designe skiltning og grafik, der virkelig guider og skaber værdi.”

Kirsten Vittrup Bernild, Grafikdesignerin

Erkunden Sie

Wie findet man sein Auto in einer grauen Betonwelt? In Zusammenarbeit mit By & Havn hat KHR eine...

KHR Architecture hat Udviklingsselskabet By & Havn zu einem besseren Nutzererlebnis in der Tiefgarage von Kronløbsøen verholfen. Die Tiefgarage kann...

In der Nuuk School ist die Wegführung als integraler Bestandteil der Architektur und der Benutzererfahrung konzipiert. Schüler, Lehrer und Besucher...